4 kommentarer på “Låt dig inte luras av DN:s rävspel

  1. Tja…det var væl på tiden att diskusjonen om svensk invandring kommer igång , med en saklig grund och relevant detaljuppløsning.
    Lurar på om svensk media børjar dra øronen åt sig , efter all den hårda kritik kring svensk invandring som førekommit i cyber rymden.
    jag tænker på i detta sammanhang om alla de rapporter om våld och utanførskap i segregerade svenska førorter .
    Men int minst om de temporæra upphållsplatserna før invandrare som platt int er annat en ghetton och påminner om koncentrationslæger.
    Jag skriver ej koncentrationslæger før att vara polemisk , utan før att de invandrare som hamnar der uppvisar just delar av de problem koncentrationslægerfångar vanligtsvis får…efter ha vistats i ett koncentrationslæger.
    PISA rapporten , vilken påtalar unga mannliga invandrares predikament , att ej kunna inkkludera sig i ett svensk samfund bidrar , i høg grad , till att det finns anledning till att børja nærmare ifrågasætta svensk… koncentrations/ghetto-politik.
    Eller har jag fel i min uppfattning om ett vesæntligt reultat av PISA rapporten pekar just på 2. genrationens invandrar pojkar ?
    Invandring er før mig helt ok…men då skall den oxo vara human…inkludera invandraren i ett svenskt samfunn …inte skapa nya klyftor i samfundet.
    .
    Per Hagman. / Sjukskøterska Røda Korset.
    .

  2. Kan vara så. Men få vakna människor går på deras rävspel. Däremot var det bra att boken fick ett sådant utrymme. Får säkert ett antal människor att vakna.

  3. Förra våren när Invandring och mörkläggning släpptes (i slutet av mars 2013) noterade jag en tråd på Flashback som upprättats för att bevaka medias hantering av boken. Det pågick en diskussion om att nämnd bok samt alla övriga titlar av Karl Olov Arnstberg var bortplockade från Adlibris sortiment. Jag var själv inne på webben och kunde konstatera att det stämde – böckerna var väck! Någon dag senare eller så var dock böckerna åter i sortimentet. Frågan är om det var ett misstag från förlagets sida att plocka bort dem eller om det var en order från Bonnier. Att de åter fanns i sortimentet tolkade jag hur som helst som att de blivit medvetna om att folk kände till censuren. Detta kanske inte direkt har med DNs agerande att göra men de är ju en del av Bonnierkoncernen – visar på hur de manipulerar allmänheten.

Lämna en kommentar