OBS! UPPDATERAD – MIN MISSTANKE BESANNAD – SE NEDAN

Peter Wolodarski och hans agendadrivande blaska DN har fixat ett alibi åt sig själva.
Låt dig inte luras av detta rävspel från DN:s och Wolodarskis sida, för det här är naturligtvis inget annat än ett spel för galleriet. Alla aktörer har sina roller, och vi vet alla hur manuset kommer att utspela sig. Wolodarski får äta skit på Twitter under något dygn från vänster-amöborna, som inte missar en chans att visa hur korkade de är, vilket resulterar i att Wolodarski får spela den missförstådde och oförstående chefredaktören, som likt en liten skolpojke står och blinkar med båda ögonen för att bedyra sin oskuld.
En intressant fråga att ställa sig är varför DN tar in denna annons just nu? Boken gavs ut redan i mars 2013, alltså för nio månader sedan. Varför har DN inte tagit in någon annons för boken förrän nu? Kanske kan det bero på att förlaget inte försökt få in en annons i DN tills nu? Men kanske beror det på den kritik som nyligen riktats från alternativa medier mot DN för deras uttalade ambition att bedriva ”agendasättande journalistik”. För tidpunkten för denna tillsynes generösa tillåtelse till invandringskritiker att få annonsera i DN förefaller nämligen vara väldigt lämplig, och allt annat än slumpartad.

Dr. Tanja Bergkvist har den senaste tiden fått välförtjänt uppmärksamhet på nätet, för att hon på ett förtjänstfullt sätt riktat strålkastarljuset mot fördumningsindustrins fanbärare, främjare och profitörer.
Men alldeles oavsett om du köper min teori om att det är vi i alternativ media som fått Wolodarski att svettas, så fungerar detta drag som ett utmärkt alibi för honom och hans lumpna blaska. Jag ser det alltså som inget annat än en avledande manöver från DN, ett lockbete, för att dupera lättlurade svennebananer i syfte att försöka vinna deras förtroende. De lättlurade kommer nu att säga: ”DN är inte så illa trots allt, för de släppte ju åtminstone in en reklam för en invandringskritisk bok”, och jag tror att det är just denna reaktion som Wolodarski med skrupelfria kumpaner hoppas på. Och om DN i framtiden blir anklagade för att mörklägga i invandringsdebatten, eller att inte släppa in invandringskritiker i densamma, så kan de nu hänvisa till denna avledande manöver som ett alibi: ”Vadå vi mörkar inte! Vi släppte ju in en annons för en invandringskritisk bok, och det bevisar ju att vi är objektiva och släpper in alla röster och perspektiv”.

Varför väljer DN att publicera en annons för den invandringskritiska boken ”Invandring och mörkläggning” just nu, först nio månader efter att den släpptes? Är det blott ett taktiskt hänsynstagande?
Genom att publicera denna invandringskritiska annons så bygger de upp ett förtroendekapital hos folk; ett förtroendekapital som de sedan kan spendera genom att ljuga, förvränga, manipulera och mörka i vanlig ordning. Så tro inte att detta med invandringskritiska annonser kommer att bli ett vanligt återkommande inslag i DN, för nu är det återigen ”business as usual”, vilket innebär att deras agendadrivande som vi är vana vid kommer att fortskrida med oförminskad kraft. I sitt senaste blogginlägg har även Tanja Bergkvist tagit upp denna ”ett steg bak och två steg fram”-taktik. DN tar alltså ett steg tillbaka genom detta drag, men de kommer snart att ta igen det med råge när de tar två lögnaktiga propagandasteg framåt.
UPPDATERING: Jag läste precis i Dagens Opinion att Karl-Olov Arnstberg, en av författarna till ”Invandring och mörkläggning”, uttryckt sin förvåning över att ha fått in annonsen i DN:
”[…] jag var först väldigt överraskad att jag fick in annonser efter en lång tids diskussioner med DN.”
Här får vi bekräftat exakt det jag misstänkte alltså! Annonsen har inte släppts in tidigare, men just nu så anser alltså Wolodarski och hans kumpaner plötsligt, efter en lång tids diskussioner, att det av någon anledning är rätt att släppa in den…
Vad var det jag sa! 😉
Galne Gunnars Blogg har omodererade kommentarsfält och ansvarar inte för innehållet i kommentarerna. I kommentarsfältet har kommentatorn själv juridiskt ansvar för sina inlägg. Läs noga igenom kommentarsreglerna innan du kommenterar.
Tja…det var væl på tiden att diskusjonen om svensk invandring kommer igång , med en saklig grund och relevant detaljuppløsning.
Lurar på om svensk media børjar dra øronen åt sig , efter all den hårda kritik kring svensk invandring som førekommit i cyber rymden.
jag tænker på i detta sammanhang om alla de rapporter om våld och utanførskap i segregerade svenska førorter .
Men int minst om de temporæra upphållsplatserna før invandrare som platt int er annat en ghetton och påminner om koncentrationslæger.
Jag skriver ej koncentrationslæger før att vara polemisk , utan før att de invandrare som hamnar der uppvisar just delar av de problem koncentrationslægerfångar vanligtsvis får…efter ha vistats i ett koncentrationslæger.
PISA rapporten , vilken påtalar unga mannliga invandrares predikament , att ej kunna inkkludera sig i ett svensk samfund bidrar , i høg grad , till att det finns anledning till att børja nærmare ifrågasætta svensk… koncentrations/ghetto-politik.
Eller har jag fel i min uppfattning om ett vesæntligt reultat av PISA rapporten pekar just på 2. genrationens invandrar pojkar ?
Invandring er før mig helt ok…men då skall den oxo vara human…inkludera invandraren i ett svenskt samfunn …inte skapa nya klyftor i samfundet.
.
Per Hagman. / Sjukskøterska Røda Korset.
.
Kan vara så. Men få vakna människor går på deras rävspel. Däremot var det bra att boken fick ett sådant utrymme. Får säkert ett antal människor att vakna.
Klockrent!
Förra våren när Invandring och mörkläggning släpptes (i slutet av mars 2013) noterade jag en tråd på Flashback som upprättats för att bevaka medias hantering av boken. Det pågick en diskussion om att nämnd bok samt alla övriga titlar av Karl Olov Arnstberg var bortplockade från Adlibris sortiment. Jag var själv inne på webben och kunde konstatera att det stämde – böckerna var väck! Någon dag senare eller så var dock böckerna åter i sortimentet. Frågan är om det var ett misstag från förlagets sida att plocka bort dem eller om det var en order från Bonnier. Att de åter fanns i sortimentet tolkade jag hur som helst som att de blivit medvetna om att folk kände till censuren. Detta kanske inte direkt har med DNs agerande att göra men de är ju en del av Bonnierkoncernen – visar på hur de manipulerar allmänheten.