3 comments on “Våra politiker stjäl våra skattepengar!

  1. Det här med visstidspension till föredetta kommunpolitiker är helt skevt på det sättet att den vanliga ”Svensson” har ett visst antal maxdagar gällande a-kassa. Sen måste vi vanliga människor söka jobb.

    Ser man på den nya sjukreformen som trädde i kraft då långtidssjukskrivna förlorade sin sjukpenninggrundande inkomst och tvingas söka jobb fast de är sjuka. Sätter man detta i relation till varandra så är det något mycket fel. Att som sjuk tvingas ut i arbete? Och sen kan dessa f.d kommunpolitiker leva i 15 år på sin pension utan krav på att söka jobb. Plus att om de är ägare/delägare i ett aktiebolag även plocka ut sina andelar.

    Helt sjukt hur det kan vara såhär och sen ska man kräva av de utförsäkrade att söka försörjningsstöd. Att leva på existensminimum och verkligen leva på samhällets botten trots att de en gång i tiden var friska och arbetade och betalade skatt och bidrog till samhället.

    Sen vi vanliga människor som måste jobba heltid för att klara oss. Vi ensamstående mammor, pappor, vi som inte lever som f.d gräddfils-politiker. Inte fan jobbar jag för att de pengar jag betalar i skatt ska bekosta en f.d politiker som ”en gång i tiden” jobbade. Mina skattepengar vill jag ska gå till en bra skola och äldrevård bland annat.

    Min mamma är långtidssjukskriven sedan 8 år tillbaka. När hon blev utförsäkrad så levde hon först på min pappas lön då han jobbade. Men på hans lön enbart klarade dem sig inte. Nu har de pga ekonomiska skäl fått skilja sig plus att de fått sälja sitt hus. Dock blev det inga pengar kvar på vinsten då kronofogdemyndigheten tog allt. Nu lever min mor på försörjningsstöd som sista utväg ( 59 år gammal), fast hon en gång i tiden hade tredubbla jobb, betalat skatt och bidragit till samhället. Jag förstår att min mor känner sig sviken av samhället och tappat allt hopp och tro. Gång på gång söker hon sjukpenning på nytt men nej, pga reformen har hon inte rätt till det. Hon ska ut och söka jobb trots att hennes läkare sjukskrivit henne de senaste 8 åren. Samma läkare…

    Det här är avskyvärt! Sen ska dessa f.d politiker leva på grädde för 12 års ynka arbete som politiker, nästan lika länge som min mamma nu varit sjukskriven efter 25 år av trogen tjänst inom äldrevården.

    Fy fan säger jag.

  2. Hej
    För politiker är det lagligt att ljuga men inte för oss så gör inte detta.
    Starta inte en hemsida och få den och se ut som en företags sida med tele nr och skriv bästa referensen till dig själv som ”järn kirurg” eller något annat och sök chef jobb och ha en telefon som en kompis svarar i med företags namn och han säger att du är bäst och ärlig och så kollar dom på googel och ser företager och numret så är jobbet ditt Sen hjälper du dina kompisar med samma.
    Detta får man absolut inte göra och det är olagligt så jag förespråkar inte detta jag vill varna alla så dom inte gör detta 😉

Kommentera

